Pori ostettavissa - hanki verkkokauppa!

Tiesitkö, että matkailun globaalina trendinä on se, että matkan suunnittelu ja ostaminen tapahtuu digitaalisissa kanavissa. Visit Porin tavoitteena on tulevaisuudessa varmistaa Porin kilpailukyky matkailualueena digitalisoituvassa maailmassa.

Haluamme, että asiakkaiden on helppo ostaa, saada tietoa ja suositella alueen palveluita. Tavoittelemme sitä, että Pori on ostettavissa kaikkialla, niin digitaalisissa ympäristöissä kuin matkanjärjestäjillä: kun tuotteet ovat myynnissä useissa jakelukanavissa se kasvattaa matkailutuotteiden volyymia ja varmistaa tuotteiden löydettävyyden.

Johku-verkkokauppa

Oletko miettinyt matkailutuotteidesi myyntiä verkossa? Visit Pori käyttää alustana omassa shop.visitpori.fi:ssä Johku-verkkokauppaa, johon on mahdollista lähteä mukaan. Oman Johku-verkkokaupan perustaminen on maksutonta ja yrittäjänä maksat komissiomaksun vain toteuneista ostoista verkkokaupasta.

Johku on uudenlainen työkalu, aina mukanasi kulkeva järjestelmä, jonka avulla voit myydä palveluja ja tuotteita sekä seurata liiketoimintasi kehitystä. 

Jokainen Johku-kauppias voi myydä myös toisen kauppiaan tuotteita alkuperäisen kauppiaan nimissä. Tämä mahdollistaa uudenlaisen yhteistyön, jossa jokainen voi markkinoida ja myydä myös kumppaniensa ratkaisuja ja tuottaa suoraa tulovirtaa. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että paikallisen matkailuyrittäjän oma Johku-verkkokauppa voidaan liittää Visit Porin -verkkokaupan yhteyteen, jolloin tuotteiden saavutettavuus ja ostettavuus on laajempaa. 

Johku-kaupan perustaminen on helppoa: kauppaan syntyy automaattisesti mallituoteryhmiä (jotka ovat esillä kauppapaikalla), tuotteita, malliviestejä sekä kassaympäristö. Niiden avulla uuden kauppiaan on helpompi aloittaa kaupan käyttäminen. Johku tukee myös mobiililaitteita, joten sen käyttäminen on asiakkaalle vaivatonta. 

Miksi verkkokauppa? 

Verkkokaupan yksi tärkein tehtävä on tarjota asiakkaille lisäarvoa sekä helpottaa palveluiden ja tuotteiden ostoja. Hakukoneoptimointi sekä markkinointi (esim. some-näkyvyys), ovat tärkeitä, jotta saat kaupallesi jalansijaa ja kauppa löydetään. Hyvät tuotekuvat ja tuotekuvaukset antavat asiakkaalle positiivisen kuvan tuotteesta. Vaivaton maksuprosessi sekä ostamisen helppouteen tähtäävä tilausputki ovat nykyisin jo perusasioita. Muista myös, että nykyään tilauksia tehdään entistä enemmän mobiililaitteilla!

Kysy lisää Visit Porista: info@visitpori.fi

Karhumuki raatihuoneella