Kysytyimmät kysymykset

Olet varaamassa yksityismajoitusta mutta moni asia askarruttaa. Tutustu alla oleviin kysymyksiin ja vastauksiin.

Kysymys: miten asunnot hinnoitellaan?
Vastaus: asunnot hinnoitellaan niissä olevien vuodepaikkojen mukaan. 

Kysymys: sisältyvätkö lakanat ja pyyheliinat hintaan?
Vastaus: majoitukseen sisältyy lakanat, yksi iso ja yksi pieni pyyheliina/henkilö/koko aika

Kysymys: jos olen varannut esim. neljän hengen asunnon, voiko sinne mennä viides henkilö omalla patjalla?
Vastaus: ei voi, asunnot ja huoneet ovat hinnoiteltu niissä olevien vuodepaikkojen mukaan eikä sinne voi mennä useampaa henkilöä

Kysymys: voinko perua varaamani asunnon tai huoneen kuluitta. 
Vastaus: peruutusehdot ovat majoittujia koskevissa ehdoissa 

Kysymys: Mihin aikaan asuntoon voi mennä? Milloin asunto pitää luovuttaa?
Vastaus: Asunto/huone on vieraiden käytössä saapumispäivänä klo 14 alkaen.  Asunnon/huoneen luovutus on lähtöpäivänä viimeistään klo 12 (poikkeustapauksista sovitaan erikseen esim. työ tai muu syy, joka vaatii aikaisemman saapumisen tai myöhemmän luovutuksen) 

Kysymys: Mikäli asunnossa tai sen kunnossa on huomautettavaa mitä teen?
Vastaus: Asiakkaan on otettava välittömästi yhteyttä Visit Porin toimistoon, yksityismajoitus@pori.fi
Reklamaatioita, jotka ovat tulleet majoittumisen jälkeen, emme käsittele. 

Kysymys: Olen varannut asunnon useammaksi päiväksi. Käykö siellä välillä siivooja?
Vastaus: Asiakas huolehtii itse asunnon tai huoneen siivouksesta koko majoituksen ajan.

Kysymys: Kuinka loppusiivous hoidetaan?
Vastaus: Asiakas huolehtii huoneiston/ huoneen siivouksesta majoituksen aikana ja sen päätyttyä. Asiakas luovuttaa huoneiston/ huoneen lähtöpäivänä siivottuna ja astiat tiskattuina.
Muussa tapauksessa loppusiivouksesta laskutetaan erikseen. Tai
loppusiivouksen voi varata etukäteen ottamalla  ennakkoon yhteyttä yksityismajoitukseen, jolloin loppusiivouksesta laskutetaan majoittajan määräämä summa.

Kysymys: Vahingon sattuessa, miten toimin?
Vastaus: Asiakas/varaaja on velvollinen korvaamaan kaiken aiheuttamansa vahingon suoraan huoneiston omistajalle / haltijalle. 

Kysymys: Varaan ja maksan asunno tai huoneen verkkokaupasta. Kuinka saan vahvistuksen ja tiedon mistä asunnon avaimet?
Vastaus: Huoneiston tarkemman osoitteen sekä tiedon avainten luovutuksesta saatte varausvahvistuksen yhteydessä.  Mikäli avaimet luovutetaan Visit Porin toimistosta, saatte ne henkilöllisyystodistusta vastaan Visit Porin toimistosta toimiston aukioloaikoina.  Muissa tapauksissa on otettava ennakkoon yhteyttä Visit Porin yksityismajoitukseen yksityismajoitus@pori.fi

Kysymys: Koronaviruksen leviäminen vaikuttaa tällä hetkellä kuluttajien asemaan ennennäkemättömän laajasti ja ennalta-arvaamattomasti koko maailmassa, erityisesti matkustamisessa ja palvelujen peruuntumisessa. Mikäli koko tapahtuma, johon olen omatoimisesti varannut majoituksen, peruuntuu - saanko jo maksamani majoitusmaksun kokonaisuudessaan takaisin?
Vastaus: Mikäli koko tapahtuma/tapahtumat perutaan jonkin luonnonkatastrofin, epidemian yms. vuoksi (Korona), palautetaan maksettu majoitusmaksu vähennettynä 15 euron palvelumaksulla.